آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

شبكه سازي بين تمام اجزاي تشكيل دهنده يك نظام گسترده بدون بكارگيري فناوريهاي مدرن اطلاعاتي و ارتباطي كه اصلي‌ترين آنها اينترنت است ناممكن است. فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات به ابزار و روشهايي اطلاق مي‌شود كه به نحوي اطلاعات در اشكال مختلف (صدا، تصوير، متن) جمع‌آوري، ذخيره، بازيابي، پردازش و توزيع مي‌كند.

فناوري هاي ارتباطي نيز ابزار و روش هايي هستند كه به منظور ايجاد ارتباط و انتقال پيام مورد استفاده قرار مي‌گيرند.. قابليت هاي فناوري هاي مدرن اطلاعاتي و ارتباطي (ICT) در ارائه خدمات بيشتر و بهتر شامل اطلاع رساني، آموزش، مشاوره و حمايت هاي تجاري و فني با استفاده از روش هاي مختلفي كه تنها با استفاده از اين فناوري ها مقدور مي‌شود مانند روش هاي غير همزمان ارتباط و گفتگو مانند گروه هاي خبري، پست الكترونيكي وكنفرانس هاي اينترنتي و يا روش گفتگو همزمان (Chat) لزوم استفاده از اين فناوري ها را نشان مي‌دهد.

اگر تا ديروز آموزش تنها از معلمان و مربيان سود مي‌برد و كتاب بعنوان اصلي‌ترين منبع اطلاعاتي در امر آموزش محسوب مي‌گشت. امروزه آموزش با روش ها و ابزارها و محيط هاي جديد ارتباطي روبرو شده است. پيشرفت هاي اخير در صنعت كامپيوتر و اطلاع رساني؛ ورود و ظهور شبكه‌هاي اطلاع رساني محلي، ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه اينترنت؛ چند رسانه‌اي‌ها، فن‌آوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي، ابزارها و روش هاي جديد را پيش روي طراحان، برنامه‌ريزان و مديران و مجريان برنامه‌هاي آموزشي قرار داده است.

 

 

نفوذ فن‌آوريهاي جديد به مراكز آموزشي (از مدارس تا دانشگاه) و حتي منازل، روابط ساده معلمي و شاگردي را به طور كلي دگرگون ساخته است. به اين ترتيب الگوهاي سنتي يادگيري متحول شده‌اند و كاربران با حجم گسترده‌اي از اطلاعات و دانش مواجه هستند.در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرو در زمينه ارتباط از راه دور، در حال ايجاد و راه‌اندازي مدارس، دانشگاهها و كلاسهاي الكترونيكي و به اصطلاح كلي آموزشهاي مجازي يا توسعه نظامهاي آموزشي سنتي خود هستند. ايجاد و راه‌اندازي اين مؤسسات فوايد بسياري از قبيل افزايش

تعداد دانش‌آموز، حذف بسياري از موانع فيزيكي وجغرافيايي، دسترسي سريع و مؤثر به منابع اطلاعاتي دنيا، امكان برقراري ارتباط بيشتر و گسترده تر بين معلمان و دانش‌آموزان ، جذب معلمان و اساتيد و نيروي انساني زبده و متخصص مورد نياز از سراسر دنيا، حذف يا كاهش موانع و محدوديتهاي دست وپا گير اداري مي‌باشد.

 

 

مدارس يا دانشگاههاي الكترونيكي يا بطور كلي آموزش مجازي از طريق امكانات كامپيوتري از طريق اينترنت محل مناسبي براي بروز استعدادها، خلاقيت و نوآوري خواهند بود. از مهمترين دستاوردهاي آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- افزايش كيفيت يادگيري و آموخته‌هاي دانش‌آموزان و دانشجويان

- سهولت دسترسي به حجم بالايي از اطلاعات و دانشهاي موجود در جهان

- دسترسي سريع و به موقع به اطلاعات در زمان بسيار اندك

- كاهش برخي از هزينه‌هاي آموزشي

- بالا بردن كيفيت، دقت و صحت مطالب درسي و علمي

- ارتقاي علمي دانش‌آموزان و دانشجويان 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمدارس نوینمدارس الکترونیکیمدارس پیشرفتهمدارس آپدیتمدارس مجازیمدرسه و کامپیوترمدرسه و اینترنت
[ ] [ 14:44 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ